آموزش ها

راهنمای استفاده از نرم افزار

برای استفاده از دزدگیر و همچنین تنظیمات سیستم خود می توانید از نرم افزار دزدگیر پراوین استفاده نمایید. توسط این نرم افزار می توانید دزدگیر خود را کنترل نمایید. به خروجی ها فرمان دهید و حتی تمامی تنظیمات دزدگیر را بر عهده بگیرید

توصیه امنیتی

برای نرم افزار خود رمز عبور تعریف نمایید تا چنانچه به هر نحوی فردی ناشناس به گوشی شما ورود پیدا کند , امکان ورود به نرم افزار از او سلب شود.

نصب نرم افزار و طریقه استفاده از آن

پس از نصب نرم افزار با این صفحه روبرو می شوید. در این قسمت می توانید رمز عبور برای نرم افزار تعیین نمایید.

در این مرحله “شماره سیم کارت دزدگیر” و “رمز سیم کارت” که بصورت پیش فرض “99999” است را وارد و دکمه ثبت دزدگیر را انتخاب نمایید.

مدل دزدگیر را انتخاب نمایید

حال می توانید از امکانات نرم افزار استفاده نمایید.

کنترل دزدگیر:  فعال و غیر فعال نمودن دزدگیر- غیر فعال کردن موقت آژیر و فعال و غیر فعال نمودن زون های 1 و 2 بصورت مستقل

کنترل خروجی ها:  فعال و غیر فعال نمودن خروجی های سیستم- فعال و غیر فعال کردن خروجی های صنعتی-فعال نمودن خروجی درب بازکن

بررسی سیستم:  گزارش گیری از قسمت های مختلف سیستم نظیر شارژ سیم کارت – بررسی حفاطت های سیستمی  و …

USSD:  ارسال کد های USSD جهت تنظیمات شبکه تلفن همراه

کنترل دزدگیر:  فعال و غیرفعال نمودن تمامی زون ها

کنترل آژیر:  هنگام تحریک شدن سیستم و فعال شدن آژیر , شما می توانید آژیر سیستم را صرفا غیر فعال نمایید.توجه داشته باشید که سیستم همچنان فعال است.

کنترل مناطق:  فعال و غیر فعال نمودن زون 1 و 2 

سنسور:  از این بخش می توانید نام سنسورهای باسیم متصل به سیستم را انتخاب نموده و یا نام آنها را استعلام بگیرید.

سنسور وایرلس: از این بخش می توانید نام سنسورهای بیسیم ثبت شده در سیستم را انتخاب نموده و یا نام آنها را استعلام بگیرید.

وضعیت دزدگیر:  استعلام از وضعیت فعلی دزدگیر و همچنین میزان شدت آنتن دهی سیم کارت دزدگیر 

بررسی حفاظت سیستمی: استعلام از وضعیت حفاظت های سیستمی نظیر حفاظت از خط تلفن – حفاظت از قطع شدن مسیر بلندگو و حفاظت از قطع شدن برق سیستم

شارژ سیم کارت: استعلام از میزان شارژ سیم کارت دزدگیر

بررسی تاریخ: استعلام از زمان و تاریخ ثبت شده در سیستم

بررسی زنگ کنترل خط: استعلام از تعداد زنگ های ثبت شده  جهت پاسخگویی کنترل خط هوشمند سیستم

زبان:  تغییر زبان کارکرد نرم افزار و زبان پاسخگویی سیستم

تغییر رمز عبور: جهت تخصیص رمز عبور و یا ایجاد اثر انگشت جهت ورود به نرم افزار

شماره تلفن ها:  جهت ثبت شماره مخاطب هایی که پس از تحریک سیستم با آنها تماس گرفته می شود از این قسمت اقدام نمایید. شما همچنین می توانید شماره مدیر سیستم را از این بخش تغییر دهید.

تاریخ و زمان: ثبت و تنظیم تاریخ و زمان سیستم

بازنشانی نرم افزار: ریست کلی نرم افزار 

پشتیبانی: جهت ارتباط با واحد پشتیبانی از این بخش استفاده نمایید.

تنظیمات پیشرفته: این بخش شامل تنظیمات پیشرفته و کلیدی سیستم می باشد.توصیه میگردد جهت اعمال تنظیمات و تغییر آن حتما با تکنسین نصب مشورت نمایید.

مدیر اول سیستم:  چنانچه شما مدیر اول سیستم را تغییر دهید, حق اعمال تنظیمات و ورود به سیستم از شما سلب و به شماره جدید انتخاب شده واگذار می گردد. از این گزینه بایستی زمانی استفاده نمایید که قصد تعویض شماره مدیر اصلی را دارید یا بنا به دلایلی مایلید با شماره سیم کارت دیگری به سیستم فرمان دهید.

مدیر دوم-سوم-چهارم سیستم: علاوه بر مدیر اصلی سیستم شما میتوانید 3 شماره دیگر بع عنوان مدیر در سیستم ثبت نمایید. به دلیل مسایل امنیتی ثبت مدیر های فرعی فقط از طریق دستگاه امکان پذیر است. شما از طریق نرم افزار فقط می توانید از شماره مدیران استعلام گرفته و آنها را مشاهده نمایید.

شماره تماس1 الی 16: مخاطب هایی که قرار است هنگام تحریک شدن سیستم با آنها تماس گرفته شود در قسمت “شماره تماس1″ الی ” شماره تماس16″ ثبت می گردد. شما می توانید علاوه بر ثبت مخاطب , شماره آنرا استعلام نمایید

افزودن دزدگیر:  چنانچه قصد استفاده از 2 یا چند دزدگیر پراوین را داشتید , می توانید با افزودن دزدگیر جدید به سیستم , توسط یک نرم فزار چند دزدگیر را کنترل نمایید.

حفاظت سیستمی:  به منظور فعال یا غیر فعالسازی حفاظت های سیستمی از قبیل  “حفاظت از قطع بلندگو” – ” حفاظت از قطع شدن خط تلفن” و ” حفاظت از قطع شدن برق شهر” می توانید از این بخش اقدام نمایید.

رمز سیم کارت:  این رمز جهت ارسال دستورات از موبایل شما به دزدگیر مورد استفاده قرار می گیرد که پیش فرض آن 99999 می باشد. توصیه می گردد جهت تقویت پروتکل های امنیتی نسبت به تعویض رمز پیش فرض اقدام نمایید.

ریموت کنترل:  به منظور ثبت نام برای ریموت کنترل ها , استعلام نام ریموت کنترل ها و همچنین حذف ریموت کنترل ها (مدل Hexa) می توانید از این بخش استفاده نمایید. در صورتی که برای ریموت کنترل ها نام انتخاب نمایید و از پایین همین صفحه “گزارش عملکرد ریموت” را فعال نمایید , چنانچه افراد با ریموت کنترل دزدگیر را فعال یا غیر فعال نمایند برای شما گزارش آن ارسال می شود و می توانید از ورود و خروج افراد مطلع شوید.

نوع سیم کارت:  متناسب با سیم کارت مورد استفاده قرار گرفته در دزدگیر شبکه آنرا انتخاب نمایید.

نوع چریپ:  هنگام کار با ریموت کنترل , از سیستم صدای چریپ (تک آژیر) پخش می شود. می توانید انتخاب نمایید ترکیب این تک آژیر به چه صورت باشد.

اولویت اعلام هشدار:  هنگامی که دزدگیر تحریک می شود با توجه به اولویت تعیین شده توسط شما شروع به شماره گیری یا ارسال پیام می کند. اگر اولویت اعلام هشدار را “تماس” انتخاب نموده باشید , سیستم پس از تحریک شدن ابتدا با شماره مخاطبین ثبت شده در سیستم تماس گرفته و سپس برای مخاطب ها sms ارسال می کند . چنانچه ” پیام کوتاه” را انتخاب نمایید این عمل برعکس صورت می پذیرد

هشدار دینگ دانگ:  در دزدگیر مدل هگزا این امکان میسر است که نوع هشدار دینگ دانگ پخش شده و همچنین شدت آن توسط این بخش تعیین گردد.

زمان آژیر:  تعیین نمایید چند دقیقه پس از تحریک شدن سیستم , آژیر دزدگیر به صدا در آید.

تعداد دوره شماره گیری:  اگر شما بطور مثال 5 شماره در حافظه مخاطبین سیستم ثبت کرده باشید می توانید تعیین نمایید چند مرتبه کل حافظه سیستم شماره گیری شود. بطور مثال اگر تعداد دوره را 2 انتخاب نمایید , سیستم پس از تحریک شدن 2 مرتبه با شماره های مخاطبین تماس گرفته و سپس متوقف می شود. توجه داشته باشید سیستم تا زمانی که شما آنرا غیر فعال کنید همچنان فعال است .

   

کنترل خودکار سیستم:  از این بخش می توانید تعیین نمایید دزدگیر در چه زمانی فعال یا غیر فعال گردد. 

بطور مثال , فروشگاهی را نظر می گیریم که ساعت کاری آن 7:30  الی 14 و بعد ازظهر  16 الی 21 می باشد و تمایل دارد بدون دخالت ریموت کنترل و یا سپردن ریموت به افراد آن فروشگاه سیستم دزدگیر را بصورت اتوماتیک جهت فعال و غیر فعال شدن تنظیم نماید. برای این منظور به صورت ریموت عمل می کنیم:

در بخش “زمان غیر فعال صبح” عدد 7:30

در بخش “زمان فعال ظهر ” عدد 14

در بخش “زمان غیر فعال عصر” عدد 16

در بخش “زمان فعال شب” عدد 21

را وارد می نماییم. حال سیستم بصورت خودرکار دزدگیر را در ساعات تعیین شده فعال و غیر فعال میکند.

ممکن از سوال کنید برای روز های جمعه و تعطیل های رسمی سیستم به چه صورت عمل میکند ؟

درست است. سیستم باید چنانچه پس از گذشت زمان خاص و وارد نشدن کارکنان به فروشگاه , مجدد دزدگیر را فعال نماید . شما با ورود به بخش “حفاظت مظاعف” از 1 الی 99 دقیقه می توانید زمان برای ورود افراد تعیین نمایید . به این صورت که اگر 20 دقیقه زمان تعیین گردد و تا 20 دقیقه بعد از غیر فعال شدن سیستم افراد دارد فروشگاه نشوند , سیستم بصورت خودکار دزدگیر با فعال می کند.

کنترل مجزا:  در دزدگیر مدل هگزا می توانید 4 منطقه اصلی را بصورت مجزا کنترل نمایید. قبل از استفاده از این بخش با تکنسین نصب خود جهت تفکیک مناطق مورد نظر مشورت نمایید.  

   

Iaculis vestibulum

Cursus aliquam

Praesent Iaculis sit Vehicula
Lap. 4 Tellus A17-B27

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *